Reševanje konfliktov v timu: kako jih spremeniti v priložnost za rast?
Konflikti so neizogiben element dela z ljudmi. Če se jih znamo lotiti na pravi način, lahko predstavljajo priložnost za rast in razvoj cele ekipe. Pripravili smo pet praktičnih nasvetov, ki vam lahko pri tem pomagajo.
V vsakem timu se pojavljajo konflikti; so pač neizogiben element dela z ljudmi. Naša odgovornost pa je, da se bomo z njimi spopadli tako, da bodo tim okrepili, ne oslabili. Kdor zna k trenjem in nesporazumom v ekipi pristopiti na pravi način, bo lahko marsikatero kočljivo situacijo spremenil v dragoceno priložnost za rast.
V pisarni smo staknili glave in zbrali pet strategij za reševanje konfliktov, za katere lahko iz izkušenj jamčimo. Trudili smo se pripraviti konkretne predloge, ki jih lahko implementirate že danes – ali pa pač takrat, ko se bo v pisarnah pojavil nov konflikt.
1. Poslušajte. V konfliktni situaciji sprti strani pogosto ponavljata svoja stališča, le redko pa resnično slišita in razumeta tudi perspektivo drugega. Slišati ne pomeni, da se nujno tudi strinjamo s stališčem druge osebe, pomeni pa, da empatično prisluhnemo in zmoremo razumeti pozicijo drugega. Če želite vaditi svoje sposobnosti empatičnega poslušanja, obstaja za to odlična vaja; v konfliktni situaciji morate obnoviti stališče ”nasprotnika”. Obnovo morate popravljati in dodelovati toliko časa, dokler se oseba, s katero ste v konfliktu, z njo ne strinja. Poskusite naslednjič, ko se znajdete v napeti situaciji, namesto ponavljanja svojega stališča obnoviti pogled druge osebe. Presenečeni boste nad odzivom – in hitrim razpletom konflikta!
2. Osredotočite se na problem, ne na osebo. V konfliktni situaciji se pogosto zgodi, da vpleteni svojo pozornost usmerijo na osebnostne pomanjkljivosti vpletenih, ne na sam problem. ”Menim, da naloga ni bila dovolj dobro opravljena,” se zelo hitro prevesi v ”Ti si nesposoben”. Takšni osebni napadi zbudijo defenzivnost in obrambne mehanizme vseh vpletenih in fokus konflikta odmaknejo od dejanske točke problema. Pri reševanju konfliktov se torej osredotočite na problem, ne na osebne pomanjkljivosti vpletenih.
3. Kritiko ”zapakirajte” v sendvič. Tisti, ki že dlje časa delajo z ljudmi, vedo, da se da mnogim konfliktom izogniti, če kritiko znamo ustrezno zapakirati. Večina ljudi pač ima ego – kar pomeni, da bodo tudi dobronamerno kritiko, ki se osredotoča na problem njihovega izdelka ali dela, ne na njih same, vzeli osebno. To lahko vodi v nepotrebne konflikte, ki kradejo čas in energijo vsem vpletenim. Veliko boljši način je, da pogovor s sodelavcem začnete in zaključite s pohvalo enega aspekta njihovega dela, vmes pa potisnete kritiko. Najdete razliko? ”Tale tvoj zadnji članek mi ni všeč, manjkajo viri in konkretni primeri.” Ali pa:”Res mi je všeč začetek tvojega članka, menim pa, da bi bilo še boljše, če bi v tretjem in četrtem odstavku omenil več konkretnih primerov in dodal nekaj virov. Na splošno pa si res uporabil jasen in lepo razumljiv jezik.” V prvem primeru se bo oseba, ki ji je kritika namenjena, precej verjetno počutila napadeno in se odzvala defenzivno. V drugem primeru je veliko bolj verjetno, da se bo počutila dobro glede svojega dela in vam z veseljem ugodila glede vaših predlogov. Sendvič kritike vam lahko pomagajo, da se izognete marsikateremu nepotrebnemu konfliktu!
4. Iščite win-win rešitve. Ni treba, da v konfliktu vedno nekdo zmaga in nekdo izgubi. Najboljši konflikti so tisti, pri katerih so z rezultatom na koncu zadovoljni vsi vpleteni. S sodelovanjem, kreativnostjo, prilagodljivostjo in empatičnostjo lahko velikokrat najdete rešitve, ki upoštevajo potrebe in želje obeh strani in koristijo celotnemu timu. Če se konfliktov lotite z mentaliteto ”win-win”, se boste brez težav izognili zameram in nezadovoljstvu – to pa bo pripomoglo k manjšemu številu konfliktov v prihodnosti.
5. Vlagajte v kvalitetne dogodke. Ne podcenjujte vloge dobrih timskih dogodkov pri preprečevanju konfliktov in njihovem efektivnem reševanju! Dobri team building dogodki ne omogočajo le spoznavanja v sproščenem okolju, ampak tudi prek premišljenih aktivnosti gradijo zaupanje, izboljšujejo komunikacijo in povečujejo sodelovalnost ekipe. Nekateri iz našega kataloga – recimo Štiri esence, Med vinogradi in hrami in Timodrom – so sestavljeni tako, da spodbujajo tudi konstruktivno reševanje nesoglasij. Imate specifičen izziv v vašem timu? Pokličite nas ali nam pišite, z veseljem vam bomo svetovali pri izbiri pravega timskega programa
Konflikti so neizogibna sestavina ekipega dela. K sreči se jih da s sledenjem opisanim enostavnim korakom spremeniti v pospeševalnik, ne zaviralec rasti, učenja in razvoja ekipe. Preizkusite katero od opisanih strategij, ko naslednjič vzdušje postane napeto – prepričani smo, da boste navdušeni nad rezultati.
Nasveti o ustvarjanju pravih timov
Novosti na področju aktivnosti, timskih del in izobraževanj
Ustvarjamo rešitve za vaš tim
Predani smo k razvijanju inovativnih timskih programov, ki pomagajo k rasti ekipe in podjetja.