Učinkovita komunikacija: kaj je in kako jo izboljšamo
Dobra komunikacija je bistvena za sodelovanje in iskanje uspeha kot tim. Člani tima, ki razumejo komunikacijske sloge drug drugega, lahko učinkoviteje sodelujejo in zmanjšajo tveganje za konflikt.
Učinkovita komunikacija znotraj ekipe gradi skupni namen, ki ekipi omogoča doseganje ciljev. Kaj je torej učinkovita komunikacija in katere korake lahko storimo, da postanemo dobri komunikatorji in spodbudimo tudi druge okoli sebe, da postanejo tudi boljši komunikatorji?
Osnove komunikacije
Za učinkovito komunikacijo upoštevajte svojo govorico telesa in neverbalne komunikacijske znake. Dajte drugim vedeti, da ste prisotni in angažirani, tako da svoje telo nagnete proti govorniku ali občinstvu z odprto držo, vzdržujete očesni stik in uporabite obrazno mimiko, da izrazite svoje zanimanje.
Tudi višino in ton glasa je treba skrbno prilagoditi situaciji. Upoštevajte svoje občinstvo in prilagodite vsebino tega, kar boste povedali, tako da izberete ustrezne besede. Ali ste izbrali prave besede ali jih morate prilagoditi, boste razbrali iz odziva vašega občinstva. Zapomnite si: uspeh komunikacije je odvisen od odziva naslovnika na sporočilo (Nevrolingvistično programiranje).
Komunikacijski slogi
Obstaja pet splošno priznanih komunikacijskih stilov – asertivni(odločni), pasivni, manipulativni, agresivni in pasivno-agresivni.
Najučinkovitejši komunikacijski stil v poslu je asertivni. Če želite postati odločen komunikator, morate biti prepričani v vrednost svojih doprinosov in v svoje mnenje. Asertivni komunikatorji izražajo svoje stališče z jasnostjo, mirnostjo in pozitivnostjo. Niso niti pasivni niti agresivni in govorijo brez zahtev, očitkov ali kritik.
Asertivni komunikatorji aktivno poslušajo in so odprti za prilagajanje svojega mnenja glede na znanje drugih. Upoštevajo stališča drugih in so usmerjeni v rešitve, iščejo dogovore, ki koristijo vsem, in jih samozavestno predstavljajo.
Spodbujajte druge, da postanejo boljši komunikatorji
Manipulativni, agresivni in pasivno-agresivni slogi komuniciranja so strupeni in uničujoči, saj pri drugih razvijajo zamero. Komuniciranje z ljudmi s temi škodljivimi komunikacijskimi stili je težko; zahteva našo pozornost in spretnost. Pazite, da tudi sami ne izberete istega sloga. Kjer je mogoče, poskusite razumeti, zakaj so sprejeli določen komunikacijski slog, in poiščite strategije za ublažitev in spremembo. Na primer, razmislite o uporabi pasivne komunikacije za ublažitev situacije pri komunikaciji z agresivnim komunikatorjem. Na poslovnih sestankih se s strupenim komunikacijskim slogom najbolje spopademo z zbranim in samozavestnim pristopom. Poslušajte in razjasnite njihovo sporočilo tako, da ga preoblikujete na odločen način.
Asertivni komunikatorji lahko svoje veščine uporabijo tudi za spodbujanje pasivnih komunikatorjev, da sodelujejo v pogovoru, tako da jim dajo čas, da prispevajo, aktivno poslušajo njihovo mnenje in se odzovejo na njegove pozitivne vidike. S tem lahko zgradite njihovo samozavest in jim omogočite prostor, da se razvijejo v boljše komunikatorje.
Uporaba team buildinga za izboljšanje komunikacijskih veščin
Pri TBA cenimo pomen učinkovite komunikacije in vemo, da so team building aktivnosti odlično orodje za neposredno in posredno izboljšanje komunikacijskih veščin. Timski programi, kot sta Na pravi strani in Hiša denarja, so namenjene izboljšanju komunikacijskih veščin. Poglobljena evalvacija pa članom tima omogoča, da ozavestijo področja, na katerih so dobri, in področja, ki potrebujejo izboljšavo, primerjajo rezultate z vsakdanjim delom in pripravijo akcijski načrt, da postanejo boljši komunikatorji.
Če želite izvedeti več o team building programih, ki so namenjeni izboljšanju komunikacije v vašem timu, nam pišite na info@tba.si in pomagajte svoji ekipi, da postanejo boljši komunikatorji.
Nasveti o ustvarjanju pravih timov
Novosti na področju aktivnosti, timskih del in izobraževanj
Ustvarjamo rešitve za vaš tim
Predani smo k razvijanju inovativnih timskih programov, ki pomagajo k rasti ekipe in podjetja.