Kako tehnologija in igrifikacija spreminjata korporativni teambuilding
3 min
Ko sodelujemo v aktivnostih, ki stimulirajo telo ali um, telo sprošča endorfine. Endorfini so nevrotransmiterji, ki prispevajo k občutku sreče in motivacije, zlasti ko nekaj dosežete oz. uspešno opravite neko nalogo.
Spletno izobraževanje in igrifikacija učenja sta v zadnjem desetletju vse bolj priljubljena, saj ju uporablja tako izobraževalni sektor kot korporativni svet. Igrifikacija ustvarja vznemirljive, poučne in zabavne učne izkušnje. Ponuja dodatne koristi, ki jih običajni načini izobraževanja ne dosegajo. Raziskave kažejo, da pri učenju poveča angažiranost, vzbudi občutek dosežka in zadrži “učence” desetkrat dlje pri stvari v primerjavi s tradicionalnimi učnimi metodami, kot sta branje in poslušanje. Iz tega lahko zaključimo, da uporaba elementov igre drastično povečuje učinkovitost tudi teambuilding programov.
Aplikacije igrajo vse pomembnejšo vlogo pri oblikovanju teambuilding programov, pri čemer pisala in papir nadomeščajo digitalna orodja, kot so pametni telefoni, tablični računalniki in GPS sistemi. Najzanimivejši in najučinkovitejši teambuilding programi so nastali iz povezovalnih VR iger kot je Hiša denarja.
Kako znanost podpira igrifikacijo pri učenju
Ko sodelujemo v aktivnostih, ki stimulirajo telo ali um, telo sprošča endorfine. Endorfini so nevrotransmiterji, ki prispevajo k občutku sreče in motivacije, zlasti ko nekaj dosežete oz. uspešno opravite neko nalogo. Najnovejši program Go Team je zasnovan posebej za to, da izzove ekipe in jih nagradi za uspešen zaključek, bodisi s točkami, virtualno nagrado ali premikom na naslednjo stopnjo. To sprošča endorfine, kar ustvarja občutek pozitivnosti, ta pa vodi k nenehni angažiranosti, motivaciji in uspehu.
Tveganje in korist
Udeleženci se potrudijo in dosegajo boljše rezultate, če je vključeno tveganje in nagrajevanje. Vsi se vemo kakšno moč ima zasvojenost z igrami na srečo, uporaba teh elementov v teambuildingu lahko torej poveča angažiranost udeležencev.
Endorfini
Dobro znana težava slabo zasnovanih teambuilding programov je premalo angažiranosti. En ali več članov skupine postanejo pasivni opazovalci in ne sodelujejo. Skozi igrifikacijo, pametno oblikovanje in uporabo tehnologije, lahko vsi udeleženci aktivno sodelujejo. Endorfini so tisti, ki zagotavljajo, da se njihova udeležba v igri povečuje. Raziskave kažejo, da sproščanje endorfinov pomaga tudi pri splošnem zadrževanju izobraževanja, kar je dragocen znanstveni vpogled pri snovanju teambuilding programov, ki temeljijo na tehnologiji.
Cilj teambuilding programa je zagotoviti, da bodo udeleženci vključeni, motivirani in sposobni učinkovito absorbirati informacije, ki jih shranijo v svoj dolgoročni spomin, neglede na to ali želite povečati sodelovanje na konferenci ali pa organizirati timski dogodek.
Povratne informacije in potencial za izboljšanje
Igrifikacija je odličen način za prejemanje stalnih, posodobljenih in samodejnih povratnih informacij za ekipe. Običajno morajo ekipe počakati na objavo ali celo konec aktivnosti, da izvejo rezultate svojega nastopa. V digitalnih programih se posodobitve, povratne informacije in rezultati izvajajo v realnem času, medtem ko udeleženci izvajajo vajo. Udeleženci lahko prejemajo tudi spodbudna sporočila upravljavca igre in drugih udeležencev.
Možnost sprejemanja povratnih informacij v katerem koli izbranem času omogoča vsem udeležencem, ne le tistim, ki so na vrhu tabele, da si ogledajo svojo trenutno uspešnost in lažje analizirajo izboljšave. Raziskave navajajo, da sta možnost napredovanja in sposobnost za izboljšanje pomemben vidik zadovoljstva in dobrega počutja, zato smo igre z uporabo tehnologije zasnovati z izzivi, ki ponavljajo določen nabor spretnosti in omogočajo udeležencem, da vidijo svoj napredek, analizirajo težave, se z njimi soočajo in izboljšujejo.
Če povzamemo, uporaba elementov igre v teambuilding programih drastično povečana angažiranost, motivacija, zadovoljstvo in zadrževanje. Ti rezultati pojasnjujejo, zakaj tehnologija igra čedalje pomembnejšo vlogo pri izvajanju teambuilding programov, ki vključujejo tehnike oblikovanja iger. Ustvarjajo učinkovitejše aktivnosti, ki koristijo tako podjetjem kot zaposlenim.
Esther Daniel, Catalyst Global