Moč neformalnih druženj
Neformalna druženja krepijo vezi med sodelavci, izboljšujejo komunikacijo in zaupanje ter osrečijo zaposlene. Z nekaj znanja lahko z rednimi formalnimi druženji postopoma zgradite močnejšo in uspešnejšo ekipo.
Neformalna druženja so tista magična sestavina, ki ustvarja najuspešnejše in najbolj povezane time. Če je pred nekaj leti marsikateri zaposleni še zavijal z očmi ob misli, da ga bo HR oddelek silil v prijateljstvo s sodelavci, je danes situacija precej drugačna. Le redki na neformalna druženja gledajo kot na potrato časa. Sploh mlajše generacije so se začele zavedati, da je to, da sodelavce poznaš tudi izven delovnega okolja, izredno pomembno pri ustvarjanju povezane, zaupljive in sodelovalne ekipe.
V današnjem blog zapisu se bomo poglobili v razloge za pomembnost neformalnega druženja med delovnimi kolegi, pripravili pa smo tudi praktične nasvete, ki jih lahko aplicirate na vaš tim.
Zakaj so neformalna druženja tako pomembna?
1. Krepijo vezi med sodelavci
Prijatelja spoznaš v nesreči - sodelavca pa na pikniku. Naivno je pričakovati, da bodo vsi sodelavci med seboj prijatelji, ki se bodo družili tudi izven delovnega okolja. Zelo realno pa je pričakovati, da bo priložnost za sproščeno druženje izven delovnega okolja odprla vrata večji empatiji, boljšemu razumevanju in tesnejšim odnosom na delovnem mestu.
2. Izboljšujejo komunikacijo
Raziskave potrjujejo, da je velik delež socialnih interakcij na delovnem mestu neformalne narave; poteka torej izven uradnih informacijskih kanalov, kot je službeni telefon ali e-pošta. Če želimo, da komunikacija v firmi poteka optimalno in se znanje ustrezno deli, se splača svoje zaposlene čim pogosteje postaviti v neformalno okolje, ki omogoča začetek takšne sproščene, odprte in iskrene komunikacije. Sproščenost neformalnih druženj se zelo pogosto prenese v pisarno, kar pomeni, da bodo zaposleni na delovnem mestu bolj verjetno prosili za pomoč, dobili od kolegov oporo, nasvete in ostale pomembne informacije ter skupaj ustvarjali nove ideje.
3. Povečujejo zaupanje
Stephen Covey je izjavil, da je zaupanje lepilo življenja, ki drži skupaj vse odnose. Za grajenje zaupanja na delovnem mestu, kjer so vsi zatopljeni v svoje naloge, pogosto ni prave prilike. Neformalna druženja lahko zelo veliko pripomorejo h gradnji zaupanja v timu; sploh če jih spremljajo dobro zasnovane teambuilding aktivnosti, ki vsebujejo aktivnosti, prek katerih se zaupanje lahko razvije.
4. Dvignejo motivacijo in moralo
Prek neformalnih druženj se zaposleni začnejo počutiti bolj cenjene, njihova raven stresa pa pomembno upade. Posledično se dvigne njihov občutek sreče v organizaciji, ta pa vpliva na večjo motivacijo in zavzetost pri delu. Študije dokazujejo, da so srečni zaposleni 12 % bolj produktivni od nesrečnih - pa naj še kdo reče, da so neformalna druženja nepotreben strošek!
Kako se lotiti organiziranje neformalnih druženj?
1. Izberite primerno aktivnost
Prvi in najpomembnejši korak je izbira aktivnosti, v kateri bo večina članov ekipe dejansko uživala. Enemu timu bo všeč adrenalina polna akcijska pustolovščina, drugi bo bolj užival v umerjeni notranji aktivnosti, tretje bo najbolj zanimala kulinarika … Ker univerzalni predlogi tu ne delujejo, predlagamo, da pred organizacijo neformalnega druženje člane tima vprašate po predlogih; vključenost v organizacijo bo še povečala njihovo zagnanost!
2. Naj bodo vključeni vsi
Tim je tako močen, kot je močen njegov najšibkejši člen. To drži tudi pri organizaciji teambuildingov in neformalnih druženj. Če bo na primer intenzivna športna aktivnost odlična za večino, manjši del ekipe pa bo povsem izključila, se splača razmisliti o alternativi, ki bo zajela vse člane. Tudi druženja, na katerih si člani sami izberejo vloge glede na interese in fizično pripravljenost, so lahko dober način, da se nihče ne počutil izključeno.
3. Naj postanejo nekaj normalnega
Sploh na prvih neformalnih druženjih zna biti vsem prisotnim nekoliko nerodno in neprijetno; nenadno sproščeno spoznavanje z ljudmi, s katerimi smo prej bili le bežni delovni znanci, je pogosto situacija, v kateri nihče zares ne ve, kako bi se obnašal. K sreči se da nerodnost zelo enostavno premagati - če smo z neformalnimi srečanji tako redni, da postanejo nekaj normalnega in nekaj, česar se udeleženci veselijo. Enkrat na leto je absolutni minimum; polletna, četrtletna ali kar mesečna srečanja bodo postavila dobro rutino in zaposlene pripravila na neformalno “minglanje”. Dober “izgovor” za organiziranje neformalnih druženj so tudi pomembni dogodki, kot so rojstni dnevi ali pomembni dosežki. Konsistentnost je ključna za grajenje in negovanje močnih vezi.
4. Razmislite o teambuildingu
Dobro zastavljen teambuilding predstavlja neformalen način druženja s sodelavci, ki presega klasične dogodke tipa “pivo in čevapi”. “Teamwork makes the dream work,” je izjava Johna Maxwella, po kateri se zgledujemo pri pripravi naših dogodkov. Premišljene aktivnosti presežejo sproščeno druženje in pomagajo zgraditi sodelovanja, komunikacije in zaupanja polno okolje, rezultati dobrega teambuildinga pa se enostavno prenesejo v delovno okolje.
5. Upoštevajte povratne informacije
Ne glede na to, za kak neformalni dogodek ste se odločili, je po koncu zelo smiselno sodelavce vprašati, kako so se imeli in kaj bi lahko izboljšali. Sploh anonimne povratne informacije vam bodo dale dober vpogled v to, kako uspešni ste bili pri pripravi neformalnega druženja. Ne vzemite jih preveč osebno, definitivno pa jih vključite v vaš naslednji dogodek!
Neformalna druženja so izredno močno orodje, česar se zaveda vedno več podjetij; poslovni svet se končno prebuja v zavedanju, da ne gre le še za en dodaten nepotreben strošek! Redna neformalna druženja, ki so dobro zastavljena in kvalitetno izvedena (za našo ponudbo lahko absolutno jamčimo), bodo postopoma zgradila močnejšo in bolj srečno ekipo, ki se bo z lahkoto spopadala z novimi izzivi. Če pa pri idejah ali izvedbi potrebujete pomoč, pa veste, kje nas najdete; kontaktni obrazec je spodaj, telefonska številka pa zgoraj 😉 Se slišimo!