Udeleženci dobrega team building dogodka se objemajo po njegovem zaključku

Ideje za team building: 7 elementov, na katere ne smete pozabiti

Ko pride do iskanje prave ideje za team building, pogosto pozabimo, kaj bi moral timski dogodek nujno vsebovati. Teh 7 elementov res ne gre spregledati!

Ideje za team building: 7 elementov, na katere ne smete pozabiti

V sodobnem delovnem okolju dobiva timsko delo vse bolj centralno vlogo. Zaposlovalci vlagajo vedno več v time in človeške vire, saj se zavedajo, da je dober kader dragocen in ga je vedno težje dobiti. Jasno je namreč postalo, da zaposlenih ne motivira zgolj denar; ključni so tudi občutek pripadnosti, sodelovanje in skupni cilji. To je še posebej izrazito v sektorjih z visoko dodano vrednostjo, kot so IT in farmacija, kjer je res težko najti in obdržati dobre zaposlene. Posledica širših trendov v zaposlovanju je torej, da je team building postal zelo pomembno orodje za doseganje modernih poslovnih in kadrovskih ciljev. Da pa bi razumeli, zakaj imajo dobre ideje za team building tako velik pomen, se je treba najprej obrniti k mehanizmom, ki delujejo v ozadju. Dobro zastavljene ideja za team building  imajo lahko zelo pozitivne dolgoročne učinke, zaradi česar je vse bolj priljubljen pri moderno naravnanih podjetjih

Model Drexler-Sibbet: zakaj je pomemben, ko iščemo ideje za team building

V tem članku se bomo bolj kot na specifične ideje za team building osredotočili na ključne elemente, ki bi jih vsaka morala vsebovati - pa ne glede na to, ali se odločite za umetniški, glasbeni ali aktivni program.

Če želite specifične in konkretne ideje, ki bodo ustrezale specifikam vaše ekipe, bo za vas bolj primeren tale blog zapis.

Če pa želite razumeti, kaj mora vsaka ideja za team building vsebovati, ne glede na to, kakšno vsebino ima, kje jo želite izvajati in kdo so udeleženci, pa ste na pravem mestu. V tem blog zapisu gremo malo bolj v globino - iščemo tiste mehanizme in ključne elemente, ki dvignejo timski dogodek na višjo raven.

Za razumevanje poteka team buildinga pogosto uporabljamo model Drexler-Sibbet. Ta model opisuje različne faze razvoja tima in pomaga pri prepoznavanju ključnih točk, na katere je treba biti pozoren pri organizaciji team building dogodkov. Faze modela Drexler-Sibbet se lahko zgodijo v različnih časovnih razponih; da ustvarimo ekipo, lahko traja en dan, lahko pa več mesecev. Prav tako gre za proces, ki je kontinuiran; tudi ko ekipe enkrat dosežejo "idealno" fazo visoke učinkovitosti, se lahko (večkrat) vrnejo na prejšnje faze.

Dobro zastavljen team building dogodek ima tako prav posebno nalogo; čeprav je proces grajenja ekipe večinoma dolgotrajen, se da čez vse faze priti hitro in učinkovito, če znamo nasloviti izzive, potrebe in specifike vsake od njih. Če boste izbrali pravo team building idejo in jo izvedli z usposobljenim izvajalcem, bo program udeležence popeljal čez vseh sedem faz, ta izkušnja pa ima lahko zelo dober učinek tako na njihovo funkcioniranje v timu kot na splošno delovno uspešnost.

Cilj tega članka je torej podrobno predstaviti, kako lahko ključne faze modela Drexler-Sibbet uporabimo za uspešno organizacijo team building dogodkov za podjetja. S tem želimo bralcem omogočiti boljše razumevanje pomena posameznih faz ter ponuditi konkretne nasvete za izboljšanje timske dinamike. Verjamemo, da vam bo razumevanje procesov v ozadju timskih dogodkov pomagalo pri izbiri optimalne ideje za team building.

 

Dobre ideje za team building bomo našli, če bomo poznali procese v ozadju

1. Orientacija (Zakaj sem tukaj?)

Orientacija, prva faza modela Drexler-Sibbet, je ključna za uspešno oblikovanje timov, skoraj vedno pa jo bomo zaznali tudi pri izvedbi team building dogodka. V tej fazi se člani tima spoznavajo predvsem z namenom dogodka, začnejo pa razmišljati tudi o svoji vlogi in odgovornosti. Prisotno je vznemirjenje, pa tudi nekaj negotovosti in nejasnosti glede tega, kaj točno sploh počnejo in kaj naj bi s tem dosegli.

Začetna faza oblikovanja tima

V začetni fazi oblikovanja tima člani pogosto občutijo mešanico navdušenja in zmede. Ustvarjanje ravno prav sproščenega okolja ter razumevanje, kaj lahko sami prispevajo k skupnim ciljem, je na tej točki bistveno. Pomembno je tudi, da se že na tej točki vzpostavi komunikacija med člani ekipe, saj jo bo kasneje veliko težje vpeljati.

Kako to fazo inkorporora dobra ideja za team building

Dobre ideje za team building na začetku vključujejo aktivnosti, kjer člani tima spoznavajo svoje vloge in namen skupine. Informacije, ki jih spoznajo v tej fazi, so:

  • Primarni cilji: Udeleženci razumejo cilj dogodka, v glavi pa si začnejo ustvarjati svoje specifične naloge in kako te prispevajo k celotni ekipi.
  • Izzivi: Pogosto se pojavljajo občutki odpora, saj imajo nekateri udeleženci v tej fazi lahko občutek, da so takšni dogodki zapravljanje časa. Skepticizem in rahla destruktivnost nista redka, dober team building pa ju mora predvideti, jih nasloviti in vnaprej načrtovati aktivnosti, ki bodo znale odpor premagati. Hitro aktiviranje udeležencev lahko zelo pomaga, kar lahko pomeni že to, da se morajo razdeliti v manjše skupine in se sprehoditi do svoje postaje.

Kako preseči odpor in skeptičnost?

Pomen prvega vtisa je neprecenljiv; če bo udeležencem na začetku jasno, da gre za dobro organiziran dogodek, kjer bodo delali smiselne stvari, bo odpor enostavno premagati. Da bi presegli začetne ovire, svetujemo:

  • Jasno definiranje ciljev: Moderator mora pojasniti cilje dogodka ter pričakovane rezultate. Prav tako naj na dober način skomunicira vlogo in odgovornost vsakega udeleženca posebej.
  • Uporabo ice breakerjev: Uporaba učinkovitih ice breakerjev pomaga pri sprostitvi napetosti in spodbuja odprto komunikacijo.

S pravilnim pristopom lahko orientacijska faza postavi dober temelj za gradnjo trdnega in uspešnega tima.

2. Gradnja zaupanja (Kdo si ti?)

Pomen zaupanja v timu in odprte komunikacije

Zaupanje je temelj vsakega učinkovitega tima. Brez zaupanja ni sodelovanja, brez sodelovanja pa ni uspeha. Odprta komunikacija igra ključno vlogo pri gradnji tega zaupanja. Ko člani tima delijo informacije, se spoznavajo z veščinami in kompetencami drug drugega, to pa pomaga ustvariti okolje, kjer lahko vsak prispeva po svojih najboljših močeh.

Kako dobre ideje za team building gradijo zaupanje

Ko iščemo dobre ideje za team building, je ključnega pomena, da program vključuje aktivnosti, kjer se člani tima spoznajo na bolj osebni ravni. Vaje, ki zahtevajo spoznavanje eden drugega, t.i. ice breaker aktivnosti, so odlične za ta namen. Te dejavnosti člane ekipe spodbudijo, da delijo osebne zgodbe, izkušnje in zanimanja, kar pripomore k boljšemu medsebojnemu razumevanju in sprejemanju.

Uvodne ice breaker vaje oz. "ledolomilci" so zasnovane tako, da spodbujajo sproščeno vzdušje in odprto komunikacijo. Večina ledolomilcev temelji na naslednjih principih:

  • Deljenje osebnih zgodb: Vsak član tima pove nekaj osebnega o sebi, kar ustvari vzdušje zaupanja in enotnosti.
  • Skupinske igre: Odlični ice breakerji so lahko tudi aktivne igre, ki zahtevajo sodelovanje in komunikacijo.
  • Deljenje informacij in veščin: Člani tima predstavijo svoje veščine in kompetence ter razložijo, kaj so z njimi dosegli in zakaj so nanje ponosni. S tem se člani tima bolje spoznajo, hkrati pa že začenjo razmišljati o delitvi vlog glede na močna področja članov.

Zaupanja v timu se ne da ustvariti čez noč; zahteva čas in trud vseh vpletenih. Z dobrimi začetnimi aktivnostmi pa se da dokaj hitro ustvariti okolje, kjer se vsak počuti varno in je pripravljen deliti svoje misli in ideje brez strahu pred obsojanjem.

3. Razjasnitev ciljev (Kaj počnemo?)

Ideje za team building bodo učinkovite le, če so cilji in naloge, ki naj bi jih opravili udeleženci, jasno opredeljene. V tej fazi je ključno, da moderator timu natančno pojasni cilje, naloge ter pričakovane rezultate. To vključuje:

  • Pojasnitev ciljev: Vodja tima predstavi glavni cilj, ki ga morajo udeleženci doseči. Pri programu Skrivnostni zaboj je navodilo na primer, da morajo v 90 minutah s skupnimi močmi odpreti zaboj na svoji mizi. Jasna definicija teh ciljev omogoča članom, da si ustvarijo okvirno predstavo o svojih nadaljnih nalogah.
  • Dodelitev nalog: Če je ekipa dodeljena v manjše skupine, pri čemer vsaka naredi košček končnega izdelka, je pomembno, da se vsaka skupina zaveda tako svojih nalog kot odgovornosti pri ustvarjanju skupnega končnega izdelka. Pri programu Slika brez meja je to enostavno, saj je doprinos manjših skupin k skupni sliki jasno viden, pri drugih programih pa je to treba včasih dodatno poudariti. Pomembno je, da so te naloge razumljive in dosegljive ter da je odgovornost do celotne ekipe jasno izpostavljena.
  • Preverjanje razumevanja: Vedno naj bo dovolj časa tudi za vprašanja in preverjanje razumevanja. Člani tima morajo preveriti, ali so vsi enako razumeli svoje ilje in ali se strinjajo glede in načinov, kako jih doseči. To preprečuje nesporazume v prihodnosti in zagotavlja učinkovito sodelovanje.

Pomen dobre začetne prezentacije

Pogosto je prva reakcija članov tima: "Je to res mogoče?". Skeptičnost se lahko pojavi predvsem zaradi nejasnosti glede končnega cilja ali dvoma v lastne sposobnosti. Zato je ključnega pomena dobra začetna prezentacija. Dobra prezentacija načeloma vključuje naslednje elemente:

  • Moderator pojasni namen: Moderator predstavi jasen načrt in pričakovanja glede team building dogodka.
  • Motivacijski elementi: Uporaba motivacijskih elementov, kot so pretekli uspehi, zanimive zgodbe ali pozitivne reference preteklih izvedb (glej Reference), lahko pomaga pri premagovanju začetnega odpora.
  • Interaktivnost: Velika vključenost publike povečuje motivacijo, naslovi negotovosti in pomaga ponotranjiti občutek, da smo vsi v "istem timu".

Razjasnitev ciljev je temelj za uspešno sodelovanje v timu, saj omogoča boljše usklajevanje prizadevanj posameznikov za doseganje skupne vizije. To je tudi priložnost za člane tima, da ustvarijo kvalitetno komunikacijo ter začnejo graditi medsebojno zaupanje.

4. Zavezanost (Kako bomo to naredili?)

Faza zavezanost pomeni, da udeleženci začnejo sprejemati zastavljene naloge in se zavezovati k njihovi izvedbi. Ko se člani zavežejo skupnim ciljem in prevzamejo odgovornost za svoj del naloge, se ustvarja okolje zaupanja, kjer vsak posameznik prispeva h končnemu izdelku ali cilju.

V tej fazi se glavni cilji razdeli na podcilje, določijo pa se tudi konkretni koraki za njihovo dosego. Na kratko: izdela se načrt in dodeli vloge. To omogoča članom tima, da natančno razumejo, kaj se od njih pričakuje in kako bodo prispevali k skupnemu uspehu. Gre za zadnjo od prvih štirih faz, ki naj bi postavile trdno osnovo za timsko delo. Če nismo izbrali prave ideje za team building ali nismo uspeli zagotoviti prave izvedbe, bo torej zelo težko preiti na najbolj zaželeno peto in šesto fazo.

Ideje za team building morajo vključevati motivacijo za skupno delo

Ko so cilji jasno razdelani, začnejo delovati dosegljivo. Člani tima posledično postanejo bolj motivirani za sodelovanje; v tej stopnji team buildinga motivacija ekipe očitno naraste. Na team buildingih je to pogosto faza, ki poteka organsko in je ni treba dodatno spodbujati, če smo uspešno naslovili prve tri; ko so končni cilji določeni, bodo člani v manjših skupinah velikokrat sami od sebe začeli razpravljati o najboljših pristopih za njihovo dosego.

Občasno pa je tudi v tej fazi treba useležence dodatno spodbuditi. Pri tem lahko pomaga:

  1. Delitev vlog: Ideja za team building naj vključuje raznolike izzive, kar bo udeležencem omogočilo, da vsak najde tistega, ki ustreza njegovim veščinam in kompetencam. Program V koraku na primer omogoča sodelovanje tako tistim bolj aktivnim kot tistim bolj strateško usmerjenim.
  2. Komunikacija z moderatorjem: Jasna komunikacija z moderatorjem bo hitro razjasnila negotovosti in preprečila, da bi udeleženci pri opredeljevanju ciljev in korakov za njihovo dosego predolgo tavali v temi.
  3. Povratne informacije: Ravno prav pogoste povratne informacije moderatorja bodo pomagale izboljšati delovni proces in povečati občutek pripadnosti. To pomeni, da mora izvajalec team buildinga spremljati vse manjše skupine in jih po potrebi usmeriti. Če je povratnih informacij preveč, se bodo udeleženci lahko počutili nadzirane, če jih je premalo, pa izgubljene. Pomembno je torej, da najdemo ravnotežje in količino prilagodimo vsaki skupini posebej.

5. Implementacija (Kdo kaj naredi, kdaj in kje?)

Faza implementacije pomeni delanje nalog in reševanje problemov, ki se pojavijo. Gre za prvo fazo, ki naj bi potekala po tem, ko so temelji za grajenje ekipe že postavljeni; s tem je ravno ta faza ključna za doseganje uspešnega timskega delo. V tej fazi udeleženci izvajajo naloge, premagujejo izzive in se podpirajo med sabo. Dobre ideje za team building bodo udeležence hitro pripeljale čez prve štiri faze v fazo implementacije, kjer zgodijo prvi zelo veliki premiki premiki.

Katere ključne elementi faze implementacije bodo vključevale dobre ideje za team building:

  • Izvajanje nalog: Tim izvaja naloge in rešuje probleme, ko se pojavijo. Če se jim zatakne, jih mora podpreti in usmeriti moderator, preden raven frustracije preveč naraste in postane destruktivna.
  • Sodelovanje: Člani sodelujejo in se medsebojno podpirajo pri doseganju rezultatov. Če smo postavili dobro osnovo na začetku dogodka, se bo to zgodilo samo od sebe.

Izkušnje z izvajanjem res številnih team building dogodkov so nas naučile, da si udeleženci v tej fazi razdelijo delo, pri čemer večina najraje poprime za tisto, v čemer so najboljši. Da bi preprečili, da udeleženci samo ponavljajo naloge, v katerih so tako ali tako dobri, večina dobrih team building idej vključuje izzive, ki od udeležencev zahtevajo, da se preizkusijo v novih vlogah in stopijo iz cone udobja. Soočanje z novimi izzivi ne spodbuja le osebnostne rasti, ampak udeležence pripravlja do tega, da ohranijo fleksibilnost, izpopolnjujejo svoje znanje in se soočajo z nepoznanim. V praksi to pomeni, da mora dober team building dogodek vključevati vsaj nekaj nepričakovanega; program Heroji Troje je na primer zastavljen tako, da morajo biti udeleženci ves čas pripravljeni na nepričakovano, kar prepreči, da bi udeleženci preveč "zaspali" pri izvajanju nalog, v katerih so dobri.

Na tej točki je smiselno razmisliti o razlikah med teambuildingom in teambondingom. Če je cilj team bondinga le zabava in smeh, bo team building zabavo poskušal nadgraditi. Prednost pravega team buildinga je ravno v tem, da udeležence uspe rahlo potisniti iz cone udobja in jih spodbuditi k spoznavanju moči timskega dela. Če povemo drugače: malo verjetno je, da bo team bonding udeležence popeljal do pete in šeste faze modela Drexler-Sibbet, dobro izveden team building pa jih skoraj gotovo bo.

Faza implementacije v dobrem team buildingu je torej tista, v kateri prek praktičnih dejavnosti člani tima razvijajo boljše sodelovanje, razumevanje svojih vlog in odgovornosti ter izboljšujejo komunikacijske spretnosti.

6. Visoka učinkovitost (Vau!)

Gre za fazo, v kateri vse teče kot po maslu. Vsak opravlja svoje delo in se zaveda svojega doprinosa, hkrati pa prej na videz nedostopen cilj počasi postaja vse bolj verjeten. Ta faza je najbolj transformativna in na dolgi rok vpliva na spremembo timske dinamike; prisotno je namreč globoko zaupanje, skupni namen in medsebojna podpora.

Če smo izbrali pravo team building idejo, bo v fazi visoke učinkovitosti:

  • Tim dosegel najvišjo raven učinkovitosti.
  • Člani brezhibno uporabljaali svoje prednosti in učinkovito premagovali konflikte.
  • Prisotno globoko zaupanje, skupni namen in medsebojna podpora.

Gre za fazo, v kateri skupni cilj počasi postajajo realnost. Opazovanje tega, kaj vse se da doseči s timskim delom, in hkratno zavedanje lastnega doprinosa - to dvoje povzroči največje premike v mišljenju udeležencev. V tej fazi so čustva na vrhuncu, pogosta je ekstaza ob doseženem cilju, ko se vse poklopi in je vsi lahko ogledajo končni izdelek.

Faza visoke učinkovitosti se pri team building dogodku začne takrat, ko udeleženci spoznajo, da bodo s timskim delom lahko dosegli tisto, kar se je prej zdelo nedoseglivo. Mnogi udeleženci na tej točki preidejo v stanje "flowa", kar dodatno pripomore k višji produktivnosti in občktku zadovoljstva med člani tima.

7. Obnova (Zakaj bi nadaljevali?)

Čas za refleksijo in praznovanje je ključni, a najpogosteje spregledan del vsakršne ideje za team building. Po doseženem vrhuncu visoke učinkovitosti sledi trenutek, ko se tim ustavi, oceni svoje dosežke ter izlušči nauke iz preteklih izkušenj. Na tej točki člani tima identificirajo področja za izboljšave in določajo nove cilje ter aspiracije za prihodnje podvige.

Ta korak lahko pri team building dogodkih pogosto spregledamo, kar je velika napaka. Zaključek na "vrhuncu" je resda vabljiv, vendar prav v bolj umirjeni refleksiji, ki sledi fazi visoke učinkovitosti, udeleženci ozavestijo moč timskega dela in pridobijo pomembne uvide, kar precej poveča verjetnost prenosa teh spoznanj tudi na delovno mesto.

Ključni elementi faze obnove pri team buildingu za podjetja:

  • Refleksija: Tim obnovi prehojeno pot in analizira svoje dosežke.
  • Učenje iz izkušenj: Izkušnje udeleženci verbalizirajo in delujo z drugimi, s čimer se veliko verjetneje usidrajo v spomin udeležencev.
  • Postavljanje novih ciljev: Hkrati je faza obnove odličen trenutek za definiranje naslednjih korakov; pogosto se udeleženci vprašajo, kako bi lahko izkušnje dogodka aplicirali na delovno mesto, skladno s tem pa se postavi jasne cilje.

Faze refleksije se nikakor ne sme zanemariti, če želimo s team buildingom doseči, kar želimo. Prav ta faza ima največji potencial za prenos spoznanj v prakso, kar je ključno za dolgoročni uspeh.

Razvoj timov: kaj doseže dobra ideja za team building?

Pravilno zastavljeni teambuilding programi niso le žur in zabava, ampak način, da prek prijetnih in tudi zabavnih aktivnosti skrbimo za rast in razvoj timov v podjetjih. Dobre ideje za team building omogočajo zaposlenim, da izboljšajo medsebojne odnose, komunikacijo in sodelovanje, kar neposredno vpliva na delovno okolje in produktivnost, učinki pa so vidni še zelo dolgo. Dober dogodek bo dvignil zavzetost, motiviranost in povezanost zaposlenih, efekti pa bodo še dolgo vidni.

Zakaj sodelovati s TBAjem?

Če želite dvigniti nivo timskega dela v vašem podjetju in videti, kak učinek ima lahko dobro izveden team building, vas vabimo k sodelovanju z našo agencijo; prepričani smo, da bomo glede na specifike vaše ekipe našli prave ideje za team building, primerne prav za vašo ekipo. TBA se lahko pohvali z več kot 16 leti izkušenj, pohvalimo pa se lahko še z zelo širokim spekrom programov, med katerimi se najde kaj za še tako specifičen tim. Kontaktirajte nas - z veseljem vam bomo svetovali in vam pomagali pri organizaciji in izvedbi!

 

Kaj priporočamo v branje:

Preberite več o vlogi žensk v uspešnih timih

Katere vsebine vam lahko pomagajo pri iskanju odlične idele za team building:

 

 

Nasveti o ustvarjanju pravih timov

Novosti na področju aktivnosti, timskih del in izobraževanj

Team building za podjetja se zaključuje, udeleženci pa so navdušeni

Team building za podjetja: je resnično učinkovit?

Mentorica mentorira svoja mlada zaposlena

Timsko delo: Kako mentorstvo in dober vodja vplivata nanj

Udeleženci dobrega team building dogodka se objemajo po njegovem zaključku

Ideje za team building: 7 elementov, na katere ne smete pozabiti

V bazo znanja

Ustvarjamo rešitve za vaš tim

Predani smo k razvijanju inovativnih timskih programov, ki pomagajo k rasti ekipe in podjetja.

 

TBA mesečnik

Vabimo vas, da spremljate naš mesečnik TBA Komunikator, v katerem pišemo o trendih in inovacijah v teambuildingu ter vas obveščamo o dogajanjih v TBA.